A Signal lett az Év Biztosítója
Az ASTRA kapta a legalacsonyabb elégedettségi értékeket
Idén is az ügyfelek dönthették el, mely biztosítók kapják az „Év Biztosítója” címet, melyik társaság milyen színvonalon szolgáltatott. A mintegy 25 ezer ügyfélszavazat értékelése alapján kárrendezési és szolgáltatási kategóriában egyaránt a Signal Biztosító lett az év legjobbja. A szavazáson az - idén csődhelyzete miatt valószínűleg utoljára mért - román ASTRA mindkét kategóriában utolsó lett.
2015.12.03
Immáron negyedik alkalommal került megrendezésre az „Év Biztosítója” szavazás. A szavazás keretében az
evbiztositoja.hu oldalon öt héten keresztül mondhatták el véleményüket az ügyfelek a hazai vagyon- és kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokat kínáló biztosítókra.
A kárrendezési kategóriát idén a - már korábbi években is jól szereplő - Signal Biztosító nyerte (8,8-as kiemelkedő ügyfél elégedettségi értéket elérve), mögötte a kárrendezésben mindig kimagaslóan teljesítő Aegon és Allianz Biztosító végzett. A szolgáltatás kategóriában szintén a Signal lett az első (8,5-ös ügyfél elégedettségi érték mellett), megelőzve a tavalyi győztes K&H és Wáberer Hungária biztosítókat.
Az Év Biztosítója szavazáson idén is 1-től 10 pontig (ahol a 10 pont a legjobb és az 1 a legrosszabb), két külön kategóriában (kárrendezési és szolgáltatási kategóriákban) értékelhették biztosítóikat az ügyfelek. A valós ügyféltapasztalatok alapján kialakult sorrend reklámoktól mentes képet ad a hazai biztosítók szolgáltatási és kárrendezési színvonaláról, az ügyfelek elégedettségéről vagy elégedetlenségéről. A díj legnagyobb értéke, hogy a végső sorrendet nem egy szakmai zsűri, hanem maguk az ügyfelek határozzák meg.
Örvendetes, hogy bár a biztosítók az ügyfelek véleménye szerint ugyan még nem érték el a maximális 10 pontot (és valószínűleg soha nem is fogják elérni), de szolgáltatási színvonaluk átlagos értéke már ma is igen magas, közel 8,2 pont. Ez az érték enyhe visszaesést mutat a tavalyi évhez képest, amikor ez az átlagos érték meg is haladta a 8,2-t, de az ASTRA csőd nyilván nem tett jót a biztosítók általános megítélésének. Ez látszik a kárrendezés esetében is, ahol az előző évinél szintén valamivel alacsonyabb, de még szintén magasnak mondható értéket mértek a szavazók között. Az idei 7,9 pontos átlagos kárrendezési elégedettségi érték a tavalyi 8 ponttal, valamint az előző évek 7,9-es és 7,7-es átlagával együtt egy stabil, változatlanul magas kárrendezési színvonalat mutat.
Jász-Nagykun és Nógrád megyében a leginkább elégedettek az ügyfelek
Az országos szavazáson nemcsak biztosítónként, hanem megyénként is láthatjuk az elégedettségi adatokat. A díjat alapító Biztosítás.HU internetes alkuszi portál szerint ezekből kiderül, hogy az ügyfelek a kárrendezéssel valamivel kevésbé elégedettek, mint az egyéb szolgáltatásokkal (csekkek, díjbekérők, kötvények kiküldésével, illetve a biztosítói ügyfélszolgálatok működésével) és az is látszik, hogy az egyes megyékben élő állampolgárok elégedettsége között még azért jelentős eltérések vannak. A hamarosan induló kötelező kampányban mindazonáltal már figyelembe vehetik az ügyfelek a biztosítók most elért helyezéseit.
Kiadta: Biztosítás.HU