Utasbiztosítás bel- és külföldre
Utasbiztosítás kalkulátor 2024 Bel- és Külföldre
Kössön akár aznapi induláshoz is!

Hasonlítsa össze több biztosító ajánlatait egyszerűen, csupán pár perc alatt!

Díjszámítás
Biztosítók az oldalon
Allianz Hungária Biztosító Zrt.
Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepe
Generali Biztosító Zrt.
Genertel Biztosító Zrt.
Groupama Biztosító Zrt.
K&H Biztosító Zrt.
KÖBE Közép-európai Kölcsönös Biztosító Egyesület
Mapfre Asistencia S.A. Magyarországi Fióktelepe
AWP P&C S.A. Magyarországi Fióktelepe (Mondial Assistance)
Magyar Posta Biztosító Zrt.
SIGNAL IDUNA Biztosító Zrt.
UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt..
UNIQA Biztosító Zrt.
Gránit biztosító
Cherrisk by UNIQA
Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.

Utasbiztosítás gyakori kérdései

Megköthető-e az utasbiztosítás, ha már külföldön vagyunk?

Nem, az utasbiztosítás kizárólag az utazás megkezdése előtt köthető meg. Az utazás megkezdése után (akár online) megkötött szerződés érvénytelen. Lehetőség van viszont a megkötött utasbiztosítás szükség szerinti meghosszabbítására, akár külföldről is. Ilyen igény esetén a biztosító assistance-központját kell felhívni.

Utasbiztosítás kalkulátor

Hasonlítsa össze biztosító partnereink utasbiztosítási ajánlatait, hogy megtalálja az Ön számára legmegfelelőbbet, olcsóbban!

Díjszámítás »

Mikortól kezdődik az utasbiztosítási védelem?

Ez egyrészt a kötvényen szereplő kezdődátumtól, másrészt attól függ, hogy mikor lépjük át Magyarország határát. Az utasbiztosítások túlnyomó többsége csak külföldön vállal kockázatot, de már előfordult, hogy egy-egy biztosító kiegészítette szolgáltatását korlátozott belföldi fedezettel (pl. az elindulás utáni közlekedési balesetre).

Mi minősül Európának az utasbiztosításokban?

Az európai országokon kívül a Földközi-tenger szigetei, valamint az európai államokhoz tartozó Atlanti-óceáni szigetek, de egyes biztosítók szerint Törökország Ázsiai területei is ideértendők. Néhány biztosító az észak-afrikai államok közül a legkedveltebb utazási célpontokat is európai tarifával számolja, természetesen díjszámítónk ezt is figyelembe veszi. Ha nem biztos abban, hogy a választott úti cél Európához tartozik, kérjük, tájékozódjon a biztosítók általános szerződési feltételeiből, vagy keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Vonatkozik-e az utasbiztosítás a terhességgel kapcsolatos kezelésekre?

A biztosítók többsége a terhesség 25. vagy 28. hetéig, csak sürgős orvosi beavatkozás esetén vállalja az orvosi költségek megtérítését, a biztosítók szerződési feltételeikben pontosan leírják, hogy mit és mit nem fedeznek terhesség esetén, így a biztosítás megkötése előtt érdemes tájékozódnia. Továbbá tanácsoljuk, hogy az utasbiztosítása mellé feltétlenül váltsa ki a Európai Egészségbiztosítási Kártyát is.

Mit tegyünk ha külföldön megbetegszünk, balesetet szenvedünk?

A biztosítótársaságok asszisztencia szolgálatát érdemes – és legtöbbször kötelező is - felhívni. A segélyszolgálat nem csupán tanácsokat ad nekünk anyanyelvünkön, hanem a regisztrációt követően a minket ellátó egészségügyi intézmény felé fizetési garanciát is nyújt, így nem kell ott helyben rendeznünk kiadásainkat. Ekkor a számlát nem mi, hanem biztosító partnerünk kapja és ezt a számlát ők is rendezik.

Amennyiben - a segélyszolgálat igénybe vétele nélkül - mi magunk rendezzük a balesetből, betegségből eredő kiadásainkat, úgy a biztosító társaságok a hazaérkezést követően térítik a számláinkat, de csak meghatározott – nem túl magas - összegig. A kár megtérítéséhez a biztosítók az eredeti számlák bemutatásához ragaszkodnak.

Ha nem sikerülne telefonálni?

Ha állapotunk nem tenné lehetővé a telefonálást úgy kezelőorvosunk, vagy hozzátartozónk feladata a telefonálás. A telefonálás után az ügymenet azonos az előző pontban foglaltakkal.

Van-e teendő a kárrendezéssel kapcsolatban miután telefonáltunk?

A kárunkat a hazaérkezést követően mindenképpen jelentsük be biztosító partnerünknél. A kárbejelentésre akkor is szükség van, ha telefonon sikerült mindent még külföldön elintéznünk. A kárbejelentést írásban tegyük meg (levélben vagy faxüzenetben), de előtte érdemes telefonon érdeklődni a kárügyintézésről.

Milyen dokumentumok szükségesek a kárbejelentéshez?

  • Biztosítási kötvény
  • Orvosi igazolások
  • Jegyzőkönyv balesetbiztosítási káresemény esetén
  • Eredeti számlák
  • Eredeti gyógyszervásárlási számlák
  • Eredeti rendőrségi jegyzőkönyv
  • Haláleset esetén halotti anyakönyvi kivonat

Külföldi állampolgár köthet-e utasbiztosítást?

Az oldalunkon keresztül külföldi állampolgár abban az esetben köthet utasbiztosítást, amennyiben magyarországi lakcímkártyával és magyar társadalombiztosítással rendelkezik, a biztosításkötésban Magyarországon tartózkodik és nem hazájába, hanem 3. országba utazik.

Külföldön tartózkodom, köthetek még biztosítást?

Nem. Az utasbiztosítás kötésének egyik feltétele, az hogy az ügyfél Magyarországon tartózkodjon.

Maximum hány éves gépjárműre köthetek biztosítást?

Az oldalunkon keresztül általánosságban 10, egyes esetekben legfeljebb 20 éves gépjárműre van lehetőség biztosítást kötni. Autó assistance választása esetén, a díjoldalon lévő autó piktogramra kattintva láthatja, hogy adott biztosítónál mi lehet a jármű maximális kora.

Külföldi rendszámú autóra tudok-e biztosítást kötni?

Az oldalunkon keresztül nincs lehetőség külföldi rendszámú gépjárműre biztosítást kötni.

Kötöttem biztosítást, de nem kaptam e-mailben visszajelzést,mi a probléma?

Ebben az esetben feltehetően nem ment végig a teljes kötési folyamaton (sikeres kezdeményezést követően minden esetben e-mailben visszaigazoljuk a kötést). A másik lehetőség, hogy a kötési folyamatban helytelen e-mail címet adott meg, vagy levelezőprogramja a spam-mappába tette az üzenetet (kérjük, ellenőrizze).

Mikor és milyen formában kapok kötvényt?

A kötvényt a díjfizetést követően e-mailben küldjük meg Önnek, illetve az online ügyfélszolgálat felületéről bármikor elérheti, letöltheti.

Számlát szeretnék, hol tudom bejelölni (magánszemély)?

Magánszemély esetén a kötési folyamatban nincs lehetőség bejelölni a számlaigényt. Amennyiben magánszemélyként mégis szüksége van számlára, kérjük jelezze felénk e-mailben kapcsolat@biztositas.hu e-mail címre és kérését továbbítjuk a biztosító felé.

Számlát szeretnék, hol tudom bejelölni (cég)?

Amennyiben a kötés elején szerződőként céget jelöl meg, ebben az esetben a számlaigényt automatikusan továbbítjuk a biztosító felé. ((Az Aegon, a Colonnade, a K&H, a Posta és a Wáberer Biztosító esetén maga a kötvény számlának minősül, így külön számla nem kerül kiállításra.)

Töröltetni szeretném a már kifizetett biztosítást, mert az utazás meghiúsult. Mi a teendőm?

A törlés kezdeményezésére legkésőbb az utazást megelőző nap éjfélig van lehetőség. A törlési kérelmet szíveskedjen elküldeni részünkre e-mailben a kapcsolat@biztositas.hu e-mail címre.

Töröltetni szeretném a kezdeményezést, amit még nem fizettem ki. Mi a teendőm?

A törlési kérelmet e-mailben küldje el részünkre, a kapcsolat@biztositas.hu e-mail címre.

Vissza a lap tetejére

Utolsó frissítés dátuma: 2024. 08. 13.