Gondoljon a kényelemre is!
Mint a bevezetőben is említettük, ma már a kényelem korát élhetjük a banki szolgáltatásokban is. Ezt nem csak a verseny idézte elő, de a technika fejlődése is.
Az 1990-es évekig a bankszámla felett kizárólag a bankban, személyes megjelenéssel (esetleg postai levél, később fax útján) lehetett rendelkezni és az egyenlegünk megismeréséig is meg kellett várni a számlakivonatot, ha nem akartunk rendszeresen a bankban érdeklődni a számlánkon lévő pénz mennyisége felől. (Bár akkor is csak 10 napos egyenleget tudtak mondani a legnagyobb lakossági bankban.) Az átutalások 1 hét alatt értek célba, és a postai befizetések is csak akkor érkeztek meg 3 nap alatt a bankszámlánkra, ha azon píros csík szerepelt (ez jelölte az elektronikus feldolgozást). A nyolcvanas években megjelent bankkártyákkal sokáig csak néhány tíz bankjegy-automatát érhettünk el, és szigorúan csak a saját bankunk ATM-jét használhattuk. Volt olyan bank még a kilencvenes évek első felében is, ahol szerdáig be kellett fizetnünk, ha a pénzhez a hétvégén hozzá akartunk férni a bankkártyánkkal. A forint alapú bankkártya külföldi használata devizabűncselekmény volt.
Bár ez mindössze mintegy másfél-két évtizede volt, azóta már nagyon messze járunk ettől a világtól.
Ma már számtalan módon megtudhatjuk az egyenlegünket, akár a mobiltelefonnal is az 1993-ban debütált internet segítségével. Az átutalást kényelmesen benyújthatjuk a banknak az internetbank alkalmazáson keresztül és az munkanapon munkaidőben legfeljebb 4 órán belül a címzetthez oda is ér. A bankfiókban végzett befizetéseinket kifelé jövet már fel is vehetjük bármely bankjegy-automatából, melyekből több ezret telepítettek országszerte. Sőt, az európai határok megszűnésével megállás nélkül utazhatunk bármely nyugat-európai nagyvárosba, a zsebünkben egy olyan forintkártyával, melyet a MasterCard vagy Visa kártyatársasági rendszeren belül bárhol elfogadnak és még nemzetközi utasbiztosítást is kapunk hozzá.
Mára a verseny és a technika fejlődésével a kényelem lett a legfontosabb hívószó a bankszolgáltatásokban. A bankok - érthető okból - az egyik legkonzervatívabb intézmények, kereskedőket is meghaladó módon kampányolnak új ügyfelekért.
A kényelem azonban ma már elsősorban nem a fiókban, hanem az otthonunkban vár bennünket. A klasszikusnak számító telefonos ügyfélszolgálat mellett, melyet mobil és vezetékes telefonról is elérhetünk, választhatunk internetbank hozzáférést is, több banknál mobiltelefonos alkalmazás-támogatással, vagy a mobiltelefon böngészőjének felbontásához optimalizálva. Asztali számítógéppel vagy laptoppal pedig olyan internetbank szolgáltatást választhatunk, mellyel a bankszámlánk felett csaknem korlátlanul rendelkezhetünk, akár még a bankkártyánk limitjét is szabadon állíthatjuk: csökkenthetjük, vagy akár növelhetjük. Az átutalások indítása mellett leköthetünk betétet, megtekinthetjük számlakivonatainkat, beállíthatjuk SMS szolgáltatásunkat, több banknál még kártyás mobiltelefonunkat is feltölthetjük. Mobiltelefonnal értesítést kaphatunk a bankszámlára érkezett jóváírásokról, terhelésekről, a választható (akár saját képes) bankkártyánkkal pedig biztonságos chipes környezetben fizethetünk, akár érintésmentesen is, a világhálón pedig ma már akár a legolcsóbb bankkártyánkat elfogadják.
A fentiekben a teljesség igénye nélkül soroltuk fel a ma elérhető kényelmi lehetőségeket a bankszolgáltatásokban! Saját bankja azonban nyilván örömmel tájékoztatja Önt a nála elérhető konkrét lehetőségekről!