Köthető-e CASCO idős autóra?
Általánosságban elmondható, hogy CASCO biztosítást leggyakrabban új vagy fiatal autókra kötnek a tulajdonosok, ám ez nem jelenti azt, hogy az idősebb járművek nem biztosíthatók. Ennek kapcsán gyakran felmerülő kérdés, hogy vajon maximum hány éves autóra lehet CASCO-t kötni, ugyanis ennek van egy felső határa, amit nem árt ismernünk, ha ilyen biztosítás megkötésén gondolkozunk. Mutatjuk, hogyan működik a CASCO megkötése idős autók esetén!
Hasonlítsa össze és válassza ki nálunk CASCO biztosítását!
Hány éves autóra lehet CASCO-t kötni?
Minden biztosító egyedi szabályozást alkalmaz a jármű felső korhatárának meghatározására, ezért az egyes társaságoknál eltérő információkat találhatunk arra vonatkozóan, hogy a CASCO hány éves korig köthető. A legtöbb esetben a 15 évnél fiatalabb autókat biztosíthatjuk, ám akad olyan biztosító is, aki a jármű 20 éves koráig vállalja a CASCO biztosítás megkötését, és természetesen olyan is van, aki ennél valamivel lejjebb – például 10 évnél – húzza meg a határt.
Honnan tudhatjuk, hogy köthetünk-e CASCO-t egy adott autóra?
Ha szeretnénk megtudni, hogy mely biztosítónál köthetünk CASCO-t 15 évnél idősebb autóra, ennek egy egyszerű módja, ha a Biztosítás.hu CASCO kalkulátorát használjuk. Itt ugyanis az adatok megadását követően láthatjuk, hogy mely társaság vállalja az autó biztosítását, és arról is információt kaphatunk, hogy az egyes biztosítók mennyiben határozzák meg a felső korhatárt. Amellett, hogy néhány biztosító esetén ez már az ajánlati oldalon is szerepel, a biztosítási feltételekből is tájékozódhatunk erről. Mivel a kalkuláció nem jár kötelezettséggel, így bármikor ellenőrizhetjük, hogy mely biztosítónál köthetünk CASCO-t az adott évjáratú autóra, és ha úgy döntünk, hogy szeretnénk bebiztosítani a járművet, online megköthetjük a szerződést.
CASCO idős autóra: érdemes megkötni?
Amennyiben idősebb autónk van, de még beleesik valamely biztosító meghatározott korhatárába, jogosan merülhet fel a kérdés, hogy vajon megéri-e CASCO-t kötni figyelembe véve a biztosítási díjat és a jármű korát egyaránt. Erre a kérdésre nem lehet egy minden esetben érvényes, egyértelmű választ adni, ugyanis nagy mértékben függ az autó aktuális állapotától, így elsősorban ezt kell mérlegelnünk, mielőtt meghozzuk a döntést. Mivel a CASCO biztosítás lopáskárra, töréskárra, elemi károkra és üvegtörés eseteire biztosít fedezetet, azt kell átgondolnunk, hogy amennyiben ezek közül bármely okból megsérülne az autónk, a javítás költségei mekkora anyagi terhet rónának ránk. Ha például egy jól karbantartott autóról van szó, ami jobb állapotban van, mint a hasonló korú azonos modellek, elképzelhető, hogy még az avultatást számításba véve is megéri megkötni a CASCO-t, mert a javítást nem tudnánk saját zsebből kifizetni. Emellett azt is figyelembe kell vennünk, hogy mekkora az egyes káresemények valószínűsége a mi esetünkben: például városi közlekedésben a koccanásos balesetek, míg szabadban parkolás esetén az időjárás viszontagságai jelenthetnek nagyobb kockázatot. Ennek megfelelően akár részcascót is köthetünk, ami a fent felsoroltak közül csak egy-egy kockázatra vonatkozik. Amit még fontos tudni, hogy a biztosítási díj a jármű korának megfelelően csökken, tehát egy idősebb autót jóval kedvezőbb áron biztosíthatunk, mint egy új járművet. Mindezen szempontok végiggondolásával eldönthetjük, hogy a CASCO-t idős autónkra érdemes-e megkötni.
Kiemelten fontos a CASCO, ha az autó a munkaeszközünk
A CASCO megkötése – akár idős autóra is – sokkal fontosabb lehet, ha a járművet munkához vagy saját vállalkozáshoz használjuk. Gondoljunk csak bele, mekkora jövedelemkiesést jelenthet, ha biztosítás hiányában az autót nem tudjuk saját zsebből azonnal megjavítani – ekkor hosszabb-rövidebb időre a munkaeszközünket is elveszíthetjük. CASCO biztosítással azonban a kárszemlét követően rögtön elkezdhetjük a javítást, így a károk helyreállításának költségeivel együtt a további anyagi károktól is megkímélhetjük magunkat.
Mely esetekben kötelező a CASCO?
Bizonyos esetekben a CASCO megkötése nem opcionális, hanem a KGFB-hez hasonlóan kötelező. Ilyen például, ha banki hitelből finanszírozzuk a jármű vásárlását vagy lízingelt autót veszünk. Fontos tudni azonban, hogy nem kell feltétlenül annak a biztosítónak az ajánlatát elfogadnunk, amit a finanszírozó cég ajánl, akár mi magunk is kiválaszthatjuk a nekünk tetsző biztosítást – természetesen olyat kell választanunk, ami megfelel a hitelintézet vagy a lízingcég által támasztott feltételeknek. Más a helyzet olyankor, ha a hitel törlesztőrészlete már tartalmazza a CASCO díját, ugyanis ebben az esetben korlátozottak a lehetőségeink a biztosítási ajánlat megválasztásában. Amikor lejár a hitel futamideje, a saját döntésünk, hogy fenntartjuk-e a meglévő CASCO biztosítást, a biztosítóváltás mellett döntünk vagy felmondjuk a szerződésünket.