Kötelező biztosítás lekérdezése: van-e érvényes KGFB-m?
A kötelező biztosítással kapcsolatban számos határidőre kell odafigyelnünk, és több információt is észben kell tartanunk. Ha bizonytalanok vagyunk abban, hogy mikor válthatunk biztosítót, vagy nem tudjuk, hogy működik a kötelező biztosítás lekérdezése, a Biztosítás.hu segít eligazodni a fontos tudnivalók között!
Meddig érvényes a kötelező biztosítás?
Amennyiben évforduló előtt nem kezdeményezünk biztosítóváltást, és a biztosító sem mondja fel szerződésünket, úgy a KGFB szerződés határozatlan idejű, évről évre automatikusan megújul. Évente egyszer lehetőségünk van azonban felmondani régi szerződésünket, és akár kedvezőbb feltételekkel újat kötni. A Biztosítás.hu kalkulátorával egyszerűen megtekinthetjük az aktuális díjakat, és szerződésünket online is megköthetjük.
Kedvező kötelező biztosítási ajánlatok, akár már aznapi fedezettel!
Ezekre a határidőkre érdemes figyelni
A biztosítási évfordulót ajánlott észben tartani – ez megtalálható a biztosítási kötvényen –, ugyanis a többi határidőt ennek megfelelően tudjuk meghatározni. Az évforduló előtt leghamarabb 60 nappal érdemes kalkulációt végezni, és a biztosítóváltást is ekkortól kezdeményezhetjük. Amennyiben az erre vonatkozó igény az évforduló előtti 33. napig beérkezik társaságunkhoz, a régi szerződés felmondását, és az új szerződés megkötését a Biztosítás.hu munkatársai elvégzik helyettünk. Természetesen a határidők észben tartásában kapunk segítséget: az évforduló közeledtével a Biztosítás.hu ügyfelei e-mailben emlékeztetőt kapnak, így nem kell aggódnunk, hogy elmulasztjuk a biztosítóváltás lehetőségét vagy elfelejtjük befizetni a biztosítási díjat. A biztosítók továbbá 60 nap türelmi időt alkalmaznak, így az évfordulót követően 60 nap áll rendelkezésre az aktuális díj befizetésére.
Kötelező biztosítás lekérdezése: így tudhatjuk meg, hogy van-e biztosításunk
Előfordulhat, hogy nem vagyunk biztosak abban, hogy van-e kötelező biztosításunk, és ha van, akkor melyik biztosítónál kötöttük meg azt. Ilyenkor segítségünkre lehet, ha megpróbálunk visszaemlékezni, hogy közvetlenül egy biztosítónál, vagy esetleg alkuszcégen keresztül intéztük a biztosításkötést – ha ezt tudjuk, akkor az adott társaság ügyfélszolgálatán kérhetünk információt. Ha azonban ezt mégsem tudjuk felidézni, akkor nézzük át korábbi postai leveleinket és az e-mail fiókunkat, hátha rátalálunk egy biztosítótól érkezett értesítőre. A biztosítók az évforduló előtt küldenek egy tájékoztató levelet az aktuális tarifáikról, így ezt is érdemes megvárni, ha bizonytalanok vagyunk a KGFB-t illetően. Lehetőségünk van továbbá a MABISZ ügyfélszolgálatán érdeklődni, végső esetben ők segíthetnek kideríteni, hogy hol van biztosítási szerződésünk.
Nincs kötelező biztosításom, mit tegyek?
Ha a KGFB lekérdezése során kiderül, hogy nem rendelkezünk érvényes kötelező biztosítással, nagyon fontos, hogy mihamarabb kössünk szerződést. A biztosító fedezetlenségi díjat számol fel azokra a napokra, amikor nem rendelkeztünk biztosítással, ezen felül, ha kárt okozunk, KGFB hiányában a vétlen sofőr kárait nekünk kell megtéríteni. Amennyiben az előző szerződésünk díjnemfizetés miatt szűnt meg, úgy kizárólag annál a biztosítónál intézhetjük a KGFB újrakötését, ahol előzményszerződésünk is volt. Ilyenkor jellemzően a fedezetlenségi díjon felül ki kell fizetnünk egy összegben a teljes évre vonatkozó biztosítási díjat, valamint a 60 napos türelmi időszakra számított összeget is. Ezért is lehet hasznos alkuszcégen keresztül biztosítást kötni – a rendszeres emlékeztetőknek köszönhetően biztosan nem fogunk megfeledkezni a KGFB befizetéséről.