4 kérdés és 4 válasz a kötvényszámról
Sokszor hallhatjuk a biztosítási szerződések kapcsán, mennyire fontos, hogy a kötvényszám mindig kéznél legyen. Ezzel kapcsolatban több kérdés is felmerülhet, például, hogy hol található a biztosítási kötvényszám, milyen esetekben lehet rá szükség, és miért fontos, hogy magunkkal vigyük. Cikkünkből mindezekre választ kaphat!
Mi az a biztosítási kötvényszám és hol található?
A kötvényszám a biztosítási szerződések azonosítója, így nemcsak a KGFB kapcsán, de minden egyéb biztosításnál is találkozhatunk ezzel. Ha online kötöttünk biztosítást, e-mailben kapjuk meg a biztosítási kötvényt, egyéb esetben pedig papíralapon – ezt a dokumentumot jól őrizzük meg, ugyanis ezen található a kötvényszám is, általában a kötvény fejlécében. Egyes társaságok a kötvényszámot szerződésszámnak is szokták nevezni, ezért, ha az előbbi kifejezést nem találjuk a kötvényen, valószínűleg az utóbbit kell keresnünk.
Kedvező kötelező biztosítási ajánlatok, akár már aznapi fedezettel!
Nem tudom a kötvényszámom, mit tegyek?
Felmerülhet a kérdés, hogy mi a teendő akkor, ha nem tudjuk vagy nem találjuk a szerződés azonosítóját, kihez fordulhatunk ilyenkor segítségért. A kötelező biztosítás lekérdezéséhez hasonlóan ebben az esetben is érdemes először végignézni az e-maileinket és a hivatalos iratokat, hátha megtaláljuk a kötvényt. Ha nem járunk sikerrel, a biztosítónknál érdeklődhetünk: ők segítségünkre lesznek a kötvényszám lekérdezésében, valamint a kötvény másolatát is elkérhetjük tőlük.
Milyen helyzetekben szükséges a kötvényszám?
-
Egy baleset bekövetkeztekor a kárrendezéshez ki kell töltenünk a kék-sárga baleseti bejelentőt. A nyomtatványon meg kell adnunk a biztosítási kötvényszámunkat, ugyanis ez alapján azonosítható be a szerződésünk. Jól látható, hogy nem elég, ha otthon gondosan megőrizzük a kötvényt, az is fontos, hogy felírjuk a KGFB kötvényszámot és az autóban is nálunk legyen.
-
Biztosítóváltásnál is szükségünk van a kötvényszámra, ha szeretnénk megtartani korábbi bonus-malus besorolásunkat, az új biztosítónk ugyanis ez alapján tudja lekérni a kártörténeti adatainkat korábbi biztosítónktól. Ha ezt az adatot pontatlanul adjuk meg, sokkal magasabb is lehet a KGFB díja, hiszen így a biztosító nem veszi figyelembe a besorolásunkat. Ha kiszúrjuk, hogy a biztosító nem a bonus besorolásunknak megfelelően számította a biztosítási díjat, egy kártörténeti igazolás beküldésével ez módosítható, ám ez ügyben időben kell intézkednünk.
-
Ha bármilyen ügyet szeretnénk intézni vagy kérdést feltenni a biztosításunkkal kapcsolatban, a kötvényszám az az adat, amely alapján a biztosító beazonosítja a szerződésünket, így az ügyintézésnél is ezt kell megadnunk.
Még nem érkezett meg a kötvény, érvényes a biztosításom?
Fontos tudni, hogy a kötelező biztosítás akkor is érvényes, ha a kötvényt még nem küldte meg a biztosító, de vajon ilyenkor hogyan tudjuk igazolni, hogy valóban megkötöttük a biztosítást? Ilyen esetben a biztosítási ajánlat bizonyítja, hogy érvényes a kötelezőnk – akkor is, ha még nem fizettük be az aktuális díjat. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a szerződéskötést követő 60 napban feltétlenül rendezzük a díjhátralékot, különben a biztosító díjnemfizetés miatt felmondja a szerződésünket. Ha a Biztosítás.hu-n keresztül kötöttünk, a díjfizetés esedékességéről e-mailben értesítést kapunk, de ha nem érkezik csekk vagy díjbekérő a biztosítótól, mindenképpen járjunk utána, hogy mi lehet az oka, ugyanis az ügyfél felelőssége, hogy a befizetés időben megtörténjen.